Friday, February 13, 2015

Week 6


Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
6
2.2.15 (Monday)
0705 - 0815
Physics
5S1
Learning
Area :
2. Electricity
Learning
Objective :
2.1 Analysing electric fields and charge flow
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. State the relationship between electron and electric current.
2. define electric current.
3. describe an electric field.
4. sketch electric field lines showing the direction of the field.
Learning
Activity :
- Discuss electric current as the rate of charge flow.
- Carry out activities to study electric field lines for different arrangement of charges.
- Sketch electric field lines showing the direction of the field.
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes
Reflection :
95% of the students were able to sketch the electric field lines showing the direction of the field.


Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
6
2.2.15 (Isnin)
0815 – 0925
Fizik
4S1
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.5 Menganalisis penyiasatan saintifik

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. mengenal pasti pembolehubah dalam situasi yang diberi membuat inferens yang sesuai.
2. membentuk hipotesis.
3. merancang dan menjalankan eksperimen mudah untuk menguji hipotesis.
4. merekod data dalam bentuk yang sesuai.
5. mentafsir data untuk membuat kesimpulan.
Aktiviti :
1.Membincangkan cara
a) membuat inferens yang sesuai dalam penyiasatan
saintifik.
b) mengenal pasti semua pembolehubah.
c) membentuk hipotesis.
d) merancang kaedah penyiasatan termasuk
pemilihan alat dan prosedur kerja.
2. Membincangkan :
a) pengumpuanl data dan pembinaan jadual.
b) mempamerkan data dalam bentuk yang sesuai.
c) mentafsirkan data dan membuat kesimpulan.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota, angkup vernier
Refleksi :
90%  daripada murid dapat menyediakan rangka laporan dengan tepat.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
6
3.2.15 (Tuesday)
0815 – 0925
Physics
5S1
Learning
Area :
2. Electricity
Learning
Objective :
2.2 Analysing the relationship between electric
      current and potential difference
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. define potential difference.
2. describe the relationship between current and   
    potential difference.
3. state Ohm’s law.
4.explain factors that affect resistance
Learning
Activity :
- Discuss potential difference( V) as work done (W) when moving 1C of charge(Q) between two points in an electric field.
- Discuss Ohm’s law as the relationship between potential difference and current at constant temperature.
- Discuss factors that affect resistance.
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes
Reflection :
95 % of  the students were able to describe the relationship between current and potential difference

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
6
3.2.15 (Selasa)
0945 – 1020
Fizik
4S1
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.4 Memahami pengukuran
Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menyelesaikan masalah yang melibatkan pengenalan kepada fizik.
Aktiviti :
- Membincangkan penyelesaian masalah yang  
   melibatkan pengenalan kepada fizik.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
modul
Refleksi :
80%  daripada murid menyelesaikan masalah yang melibatkan pengenalan kepada fizik

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
6
3.2.15 (Tuesday)
1055 - 1205
Physics
5S2
Learning
Area :
2. Electricity
Learning
Objective :
2.1 Analysing electric fields and charge flow
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. State the relationship between electron and electric current.
2. define electric current.
3. describe an electric field.
4. sketch electric field lines showing the direction of the field.
Learning
Activity :
- Discuss electric current as the rate of charge flow.
- Carry out activities to study electric field lines for different arrangement of charges.
- Sketch electric field lines showing the direction of the field.
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes
Reflection :
85% of the students were able to sketch the electric field lines showing the direction of the field.

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
6
3.1215 (Selasa)
1205 – 1240
Fizik
4S3
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.4 Memahami pengukuran
Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menyelesaikan masalah yang melibatkan pengenalan kepada fizik.
Aktiviti :
- Membincangkan penyelesaian masalah yang  
   melibatkan pengenalan kepada fizik.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
modul
Refleksi :
70%  daripada murid menyelesaikan masalah yang melibatkan pengenalan kepada fizik

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
6
4.2.15 (Rabu)
0705 – 0815
Fizik
4S3
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.5 Menganalisis penyiasatan saintifik

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. mengenal pasti pembolehubah dalam situasi yang diberi membuat inferens yang sesuai.
2. membentuk hipotesis.
3. merancang dan menjalankan eksperimen mudah untuk menguji hipotesis.
4. merekod data dalam bentuk yang sesuai.
5. mentafsir data untuk membuat kesimpulan.
Aktiviti :
1.Membincangkan cara
a) membuat inferens yang sesuai dalam penyiasatan
saintifik.
b) mengenal pasti semua pembolehubah.
c) membentuk hipotesis.
d) merancang kaedah penyiasatan termasuk
pemilihan alat dan prosedur kerja.
2. Membincangkan :
a) pengumpuanl data dan pembinaan jadual.
b) mempamerkan data dalam bentuk yang sesuai.
c) mentafsirkan data dan membuat kesimpulan.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota, angkup vernier
Refleksi :
75%  daripada murid dapat menyediakan rangka laporan dengan tepat.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
6
4.2.15 (Wednesday)
0945 – 1055
Add Maths
5S1
Learning
Area :
2. Linear Law
Learning
Objective :
2.2 Apply linear law to nonlinear relations
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. Reduce non-linear relations to linear form.
2.  Determine values of constants of non-linear relations given: (a) lines of best fit,
           (b) data.
Learning
Activity :
- Examples
- Exercise
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
Workbook
Reflection :
80 %  of the students were able to reduce non-linear relations to linear form.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
6
5.2.15 (Thursday)
0705 – 0815
Physics
5S2
Learning
Area :
2. Electricity
Learning
Objective :
2.2 Analysing the relationship between electric
      current and potential difference
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. define potential difference.
2. describe the relationship between current and   
    potential difference.
3. state Ohm’s law.
4.explain factors that affect resistance
Learning
Activity :
- Discuss potential difference( V) as work done (W) when moving 1C of charge(Q) between two points in an electric field.
- Discuss Ohm’s law as the relationship between potential difference and current at constant temperature.
- Discuss factors that affect resistance.
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes
Reflection :
75 % of  the students were able to describe the relationship between current and potential difference

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
6
5.2.15(Khamis)
1055 – 1205
Fizik
4S1
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.5 Menganalisis penyiasatan saintifik

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1.    melengkapkan laporan amali
Aktiviti :
- Murid menjalankan eksperimen dan melengkapkan laporan.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
bandul, kaki retort, jam randik, pembaris meter
Refleksi :
Semua  murid dapat  menjalankan eksperimen dan melengkapkan laporan.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
6
6.2.15 (Friday)
0705 – 0815
Add Maths
5S1
Learning
Area :
2. Linear Law
Learning
Objective :
2.2 Apply linear law to nonlinear relations
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. Obtain information from:
(a) lines of best fit,
(b) equations of lines of best fit.
Learning
Activity :
- Examples
- Exercise
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
Workbook
Reflection :
80 %  of the students were able to obtain information from lines of best fit and equations of lines of best fit.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
6
6.2.15 (Friday)
0815 – 0850 / 0940 - 1010
Physics
5S2 / 5S1
Learning
Area :
2. Electricity
Learning
Objective :
2.1 Analysing electric fields and charge flow
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. solve problems involving electric charge and current.
Learning
Activity :
-  Discuss to solve problems involving electric charge and current
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes, question paper
Reflection :
All the students were able to solve the problems involving electric charge and current

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
6
6.2.15 (Jumaat)
1040 – 1140
Fizik
4S3
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.5 Menganalisis penyiasatan saintifik

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1.    melengkapkan laporan amali
Aktiviti :
- Murid menjalankan eksperimen dan melengkapkan laporan.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
bandul, kaki retort, jam randik, pembaris meter
Refleksi :
Semua  murid dapat  menjalankan eksperimen dan melengkapkan laporan.



No comments:

Post a Comment