Saturday, January 24, 2015

Week 4


Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
4
19.1.15 (Monday)
0705 - 0815
Physics
5S1
Learning
Area :
1. Waves
Learning
Objective :
1.5 Analysing interference of waves
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. explain the interference of light waves.
2. draw interference patterns.
3. interpret interference patterns.
Learning
Activity :
- Discuss Young’s double slit experiment.
- Discuss interference patterns of light waves.
- Discuss interference patterns.
Noble
Value :
having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, ripple tank
Reflection :
95% of the students were able to draw interference pattern.


Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
4
19.1.15 (Isnin)
0815 – 0925
Fizik
4S1
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.2 Memahami kuantiti asas dan kuantiti terbitan

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
2. menyenaraikan  kuantiti asas dan unitnya.
3. menyenaraikan  beberapa kuantiti terbitan dan  
    unitnya.
4. menyatakan kuantiti dengan menggunakan  
    imbuhan.
Aktiviti :
- Membincangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
- Mengenal pasti kuantiti fizik dari petikan yang 
  diberi dan seterusnya, mengelaskannya kepada 
  kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
- Menyenaraikan imbuhan dan singkatan daripada 
  nano hingga giga. Contoh: nano (),
  nm (nanometer).
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota
Refleksi :
90%  daripada murid dapat menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan, serta menyatakan kuantiti dengan menggunakan  imbuhan.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
4
20.1.15 (Tuesday)
0815 – 0925
Physics
5S1
Learning
Area :
1. Waves
Learning
Objective :
1.5 Analysing interference of waves
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1.
solve problems involving interference of waves.
Learning
Activity :
- Discuss to solve problems involving interference of waves.
Noble
Value :
having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, question paper
Reflection :
90% of the students were able to solve problems involving  interference of waves.

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
4
20.1.15 (Selasa)
0945 – 1020
Fizik
4S1
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.2 Memahami kuantiti asas dan kuantiti terbitan

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menggunakan bentuk piawai untuk menyatakan  
    angka yang sangat besar atau sangat kecil.
2. menyelesaikan masalah yang melibatkan 
    pertukaran unit.
Aktiviti :
- mengungkapkan kuantiti dalam bentuk piawai.
- menyelesaikan masalah yang melibatkan petukaran 
  unit.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota
Refleksi :
70%  daripada murid dapat menyelesaikan masalah yang melibatkan pertukaran unit.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
4
20.1.15 (Tuesday)
1055 - 1205
Physics
5S2
Learning
Area :
1. Waves
Learning
Objective :
1.5 Analysing interference of waves
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. explain the interference of light waves.
2. draw interference patterns.
3. interpret interference patterns.
Learning
Activity :
- Discuss Young’s double slit experiment.
- Discuss interference patterns of light waves.
- Discuss interference patterns.
Noble
Value :
having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, ripple tank
Reflection :
85% of the students were able to draw interference pattern.

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
4
20.1.15 (Selasa)
1205 – 1240
Fizik
4S3
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.2 Memahami kuantiti asas dan kuantiti terbitan

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
2. menyenaraikan  kuantiti asas dan unitnya.
3. menyenaraikan  beberapa kuantiti terbitan dan  
    unitnya.
Aktiviti :
- Membincangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
- Mengenal pasti kuantiti fizik dari petikan yang 
  diberi dan seterusnya, mengelaskannya kepada 
  kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota
Refleksi :
70%  daripada murid dapat menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
4
21.1.15 (Rabu)
0705 – 0815
Fizik
4S3
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.2 Memahami kuantiti asas dan kuantiti terbitan

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menyatakan kuantiti dengan menggunakan  
    imbuhan.
2.menggunakan bentuk piawai untuk menyatakan 
    angka yang sangat besar atau sangat kecil.
3. menyelesaikan masalah yang melibatkan 
    pertukaran unit.
Aktiviti :
- Menyenaraikan imbuhan dan singkatan daripada 
  nano hingga giga. Contoh: nano (),
  nm (nanometer).
- mengungkapkan kuantiti dalam bentuk piawai.
- menyelesaikan masalah yang melibatkan petukaran 
  unit.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota
Refleksi :
70%  daripada murid dapat menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan, serta menyatakan kuantiti dengan menggunakan  imbuhan.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
4
21.1.15 (Wednesday)
0945 – 1055
Add Maths
5S1
Learning
Area :
1. Progressions
Learning
Objective :
1.2 Understand and use the concept of geometric
      progression.
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. Identify characteristics of geometric progressions.
2. Determine whether a given sequence is a geometric
    progression.
3.Determine by using formula:
   (a) specific terms in geometric progressions,
   (b) the number of terms in geometric progressions.
Learning
Activity :
- Examples
- Exercise
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
Workbook
Reflection :
80 %  of the students were able to determine the specific terms and the number of terms in geometric progressions.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
4
22.1.15 (Thursday)
0705 – 0815
Physics
5S2
Learning
Area :
1. Waves
Learning
Objective :
1.5 Analysing interference of waves
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1.
solve problems involving interference of waves.
Learning
Activity :
- Discuss to solve problems involving interference of waves.
Noble
Value :
having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, question paper
Reflection :
80% of the students were able to solve problems involving  interference of waves.

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
4
22.1.15(Khamis)
1055 – 1205
Fizik
4S1
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.3 Memahami kuantiti skalar dan kuantiti vektor
1.4 Memahami pengukuran
Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menyatakan maksud kuantiti skalar dan kuantiti  
    vektor.
2.menyatakan beberapa contoh kuantiti skalar dan 
   kuantiti vektor.
3. mengukur kuantiti fizik dengan peralatan yang   
    sesuai.
Aktiviti :
- Menjalankan aktiviti yang dapat menunjukkan 
  wujud kuantiti yang boleh dijelaskan oleh magnitud 
  sahaja manakala wujud kuantiti lain yang boleh
  dijelaskan oleh magnitud dan arah.
- Mengumpulkan satu senarai  kuantiti skalar dan 
  kuantiti vektor.
- Memilih peralatan yang sesuai untuk membuat 
  pengukuran.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, alat pengukur
Refleksi :
90% daripada  murid dapat  menyatakan maksud kuantiti skalar dan kuantiti vektorserta menyatakan beberapa contoh kuantiti skalar dan  kuantiti vektor.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
4
23.1.15 (Friday)
0705 – 0815
Add Maths
5S1
Learning
Area :
1. Progressions
Learning
Objective :
1.2 Understand and use the concept of geometric
      progression.
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. Find:
(a)    the sum of the first n terms of  geometric
         progression.
   (b) the sum of a specific number of consecutive
          terms of geometric progressions,
   (c) the value of n, given the sum of the first n terms 
         of geometric progressions,
Learning
Activity :
- Examples
- Exercise
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
Workbook
Reflection :
80 %  of the students were able to determine the value of n, given the sum of the first n terms of geometric  progressions,

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
4
23.1.15 (Friday)
0815 – 0850 / 0940 - 1010
Physics
5S2 / 5S1
Learning
Area :
1. Waves
Learning
Objective :
1.6 Analysing sound waves
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. describe sound waves
2. explain how the loudness relates to amplitude.
3. explain how the pitch relates to frequency.
Learning
Activity :
- Discuss
  (a) the production of sound by vibrating sources.
  (b) sound waves as a longitudinal wave requiring a
        medium for propagation.
- Discuss the effect of:
  (a) amplitude on loudness,
  (b) frequency on pitch.
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes
Reflection :
All the students were able to describe sound waves.

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
4
23.1.15 (Jumaat)
1040 – 1140
Fizik
4S3
Tajuk :
1. Pengenalan kepada Fizik
Objektif Pembelajaran :
1.3 Memahami kuantiti skalar dan kuantiti vektor
1.4 Memahami pengukuran
Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menyatakan maksud kuantiti skalar dan kuantiti  
    vektor.
2.menyatakan beberapa contoh kuantiti skalar dan 
   kuantiti vektor.
3. mengukur kuantiti fizik dengan peralatan yang  
    sesuai.
Aktiviti :
- Menjalankan aktiviti yang dapat menunjukkan 
  wujud kuantiti yang boleh dijelaskan oleh magnitud 
  sahaja manakala wujud kuantiti lain yang boleh
  dijelaskan oleh magnitud dan arah.
- Mengumpulkan satu senarai  kuantiti skalar dan 
  kuantiti vektor.
- Memilih peralatan yang sesuai untuk membuat 
  pengukuran.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, alat pengukur
Refleksi :
60% daripada  murid dapat  menyatakan maksud kuantiti skalar dan kuantiti vektorserta menyatakan beberapa contoh kuantiti skalar dan  kuantiti vektor.

No comments:

Post a Comment