Week :
Date : Time : Subject : Class : |
4
19.1.15 (Monday) 0705 - 0815 Physics 5S1 |
Learning
Area : |
1.
Waves
|
Learning
Objective : |
1.5
Analysing interference of waves
|
Learning
Outcomes: |
The
students are able to :
1. explain the interference of light waves.
2.
draw interference patterns.
3.
interpret interference patterns.
|
Learning
Activity : |
-
Discuss Young’s double slit experiment.
-
Discuss interference patterns of light waves.
-
Discuss interference patterns.
|
Noble
Value : |
having
critical and analytical thinking
|
Teaching
Aids : |
OHP,
ripple tank
|
Reflection
:
|
95%
of the students were able to draw interference pattern.
|
Minggu
:
Tarikh : Masa : Subjek : Kelas : |
4
19.1.15 (Isnin) 0815 – 0925 Fizik 4S1 |
Tajuk :
|
1.
Pengenalan kepada Fizik
|
Objektif
Pembelajaran :
|
1.2
Memahami kuantiti asas dan kuantiti terbitan
|
Hasil
Pembelajaran:
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1.
menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
2. menyenaraikan
kuantiti asas dan unitnya.
3. menyenaraikan
beberapa kuantiti terbitan dan
unitnya.
4. menyatakan kuantiti dengan menggunakan
imbuhan.
|
Aktiviti
:
|
-
Membincangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
- Mengenal pasti kuantiti fizik dari petikan yang
diberi dan seterusnya,
mengelaskannya kepada
kuantiti asas
dan kuantiti terbitan.
- Menyenaraikan imbuhan dan singkatan daripada
nano hingga
giga. Contoh: nano (
![]()
nm (nanometer).
|
Nilai
:
|
berfikiran
kritikal dan analitis.
|
ABM
:
|
OHP,
nota
|
Refleksi
:
|
90%
daripada murid dapat menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan, serta
menyatakan kuantiti dengan menggunakan
imbuhan.
|
Week :
Date : Time : Subject : Class : |
4
20.1.15
(Tuesday)
0815 – 0925 Physics 5S1 |
Learning
Area : |
1. Waves
|
Learning
Objective : |
1.5 Analysing
interference of waves
|
Learning
Outcomes: |
The
students are able to :
1. solve problems involving interference of waves. |
Learning
Activity : |
-
Discuss to solve problems involving interference of waves.
|
Noble
Value : |
having
critical and analytical thinking
|
Teaching
Aids : |
OHP,
question paper
|
Reflection
:
|
90%
of the students were able to solve problems involving interference of waves.
|
Minggu
:
Tarikh : Masa : Subjek : Kelas : |
4
20.1.15 (Selasa) 0945 – 1020 Fizik 4S1 |
Tajuk :
|
1.
Pengenalan kepada Fizik
|
Objektif
Pembelajaran :
|
1.2
Memahami kuantiti asas dan kuantiti terbitan
|
Hasil
Pembelajaran:
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1. menggunakan bentuk piawai untuk menyatakan
angka yang
sangat besar atau sangat kecil.
2. menyelesaikan masalah yang melibatkan
pertukaran
unit.
|
Aktiviti
:
|
-
mengungkapkan kuantiti dalam bentuk piawai.
- menyelesaikan masalah yang melibatkan petukaran
unit.
|
Nilai
:
|
berfikiran
kritikal dan analitis.
|
ABM
:
|
OHP,
nota
|
Refleksi
:
|
70% daripada murid dapat menyelesaikan masalah yang melibatkan pertukaran unit.
|
Week :
Date : Time : Subject : Class : |
4
20.1.15 (Tuesday) 1055 - 1205 Physics 5S2 |
Learning
Area : |
1.
Waves
|
Learning
Objective : |
1.5
Analysing interference of waves
|
Learning
Outcomes: |
The
students are able to :
1. explain the interference of light waves.
2.
draw interference patterns.
3.
interpret interference patterns.
|
Learning
Activity : |
-
Discuss Young’s double slit experiment.
-
Discuss interference patterns of light waves.
-
Discuss interference patterns.
|
Noble
Value : |
having
critical and analytical thinking
|
Teaching
Aids : |
OHP,
ripple tank
|
Reflection
:
|
85%
of the students were able to draw interference pattern.
|
Minggu
:
Tarikh : Masa : Subjek : Kelas : |
4
20.1.15 (Selasa) 1205 – 1240 Fizik 4S3 |
Tajuk :
|
1.
Pengenalan kepada Fizik
|
Objektif
Pembelajaran :
|
1.2
Memahami kuantiti asas dan kuantiti terbitan
|
Hasil
Pembelajaran:
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1.
menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
2. menyenaraikan
kuantiti asas dan unitnya.
3. menyenaraikan
beberapa kuantiti terbitan dan
unitnya.
|
Aktiviti
:
|
-
Membincangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
- Mengenal pasti kuantiti fizik dari petikan yang
diberi dan
seterusnya, mengelaskannya kepada
kuantiti asas
dan kuantiti terbitan.
|
Nilai
:
|
berfikiran
kritikal dan analitis.
|
ABM
:
|
OHP,
nota
|
Refleksi
:
|
70% daripada murid dapat menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan.
|
Minggu
:
Tarikh : Masa : Subjek : Kelas : |
4
21.1.15 (Rabu) 0705 – 0815 Fizik 4S3 |
Tajuk :
|
1.
Pengenalan kepada Fizik
|
Objektif
Pembelajaran :
|
1.2
Memahami kuantiti asas dan kuantiti terbitan
|
Hasil
Pembelajaran:
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1. menyatakan kuantiti dengan menggunakan
imbuhan.
2.menggunakan bentuk piawai untuk menyatakan
angka yang
sangat besar atau sangat kecil.
3. menyelesaikan masalah yang melibatkan
pertukaran
unit.
|
Aktiviti
:
|
- Menyenaraikan imbuhan dan singkatan daripada
nano hingga
giga. Contoh: nano (
![]()
nm (nanometer).
- mengungkapkan kuantiti dalam bentuk piawai.
- menyelesaikan masalah yang melibatkan petukaran
unit.
|
Nilai
:
|
berfikiran
kritikal dan analitis.
|
ABM
:
|
OHP,
nota
|
Refleksi
:
|
70% daripada murid dapat menerangkan kuantiti asas dan kuantiti terbitan, serta menyatakan
kuantiti dengan menggunakan imbuhan.
|
Week :
Date : Time : Subject : Class : |
4
21.1.15 (Wednesday) 0945 – 1055 Add Maths 5S1 |
Learning
Area : |
1.
Progressions
|
Learning
Objective : |
1.2 Understand
and use the concept of geometric
progression.
|
Learning
Outcomes: |
The students are able to :
1. Identify characteristics of geometric progressions.
2. Determine
whether a given sequence is a geometric
progression.
3.Determine by
using formula:
(a) specific terms in geometric
progressions,
(b) the number of terms in geometric
progressions.
|
Learning
Activity : |
- Examples
-
Exercise
|
Noble
Value : |
Having
critical and analytical thinking
|
Teaching
Aids : |
Workbook
|
Reflection
:
|
80
% of the students were able to
determine the specific terms and the number of terms in geometric
progressions.
|
Week :
Date : Time : Subject : Class : |
4
22.1.15
(Thursday)
0705 – 0815 Physics 5S2 |
Learning
Area : |
1.
Waves
|
Learning
Objective : |
1.5 Analysing
interference of waves
|
Learning
Outcomes: |
The
students are able to :
1. solve problems involving interference of waves. |
Learning
Activity : |
-
Discuss to solve problems involving interference of waves.
|
Noble
Value : |
having
critical and analytical thinking
|
Teaching
Aids : |
OHP,
question paper
|
Reflection
:
|
80%
of the students were able to solve problems involving interference of waves.
|
Minggu
:
Tarikh : Masa : Subjek : Kelas : |
4
22.1.15(Khamis) 1055 – 1205 Fizik 4S1 |
Tajuk :
|
1.
Pengenalan kepada Fizik
|
Objektif
Pembelajaran :
|
1.3 Memahami kuantiti skalar dan kuantiti vektor
1.4 Memahami pengukuran
|
Hasil
Pembelajaran:
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1. menyatakan maksud kuantiti skalar dan kuantiti
vektor.
2.menyatakan beberapa contoh kuantiti skalar dan
kuantiti
vektor.
3. mengukur kuantiti fizik dengan peralatan yang
sesuai.
|
Aktiviti
:
|
-
Menjalankan aktiviti yang dapat menunjukkan
wujud kuantiti
yang boleh dijelaskan oleh magnitud
sahaja manakala
wujud kuantiti lain yang boleh
dijelaskan oleh
magnitud dan arah.
- Mengumpulkan satu senarai kuantiti skalar dan
kuantiti vektor.
- Memilih peralatan yang sesuai untuk membuat
pengukuran.
|
Nilai
:
|
berfikiran
kritikal dan analitis.
|
ABM
:
|
OHP,
alat pengukur
|
Refleksi
:
|
90%
daripada murid dapat menyatakan maksud
kuantiti skalar dan kuantiti vektorserta menyatakan beberapa contoh kuantiti
skalar dan kuantiti vektor.
|
Week :
Date : Time : Subject : Class : |
4
23.1.15 (Friday) 0705 – 0815 Add Maths 5S1 |
Learning
Area : |
1.
Progressions
|
Learning
Objective : |
1.2 Understand
and use the concept of geometric
progression.
|
Learning
Outcomes: |
The students are able to :
1. Find:
(a)
the sum of the first n terms of geometric
progression.
(b)
the sum of a specific number of consecutive
terms of geometric progressions,
(c) the value of n, given the sum
of the first n terms
of geometric progressions,
|
Learning
Activity : |
- Examples
-
Exercise
|
Noble
Value : |
Having
critical and analytical thinking
|
Teaching
Aids : |
Workbook
|
Reflection
:
|
80 % of the students were able to determine the
value of n, given the sum of the first n terms of geometric progressions,
|
Week :
Date : Time : Subject : Class : |
4
23.1.15 (Friday) 0815 – 0850 / 0940 - 1010 Physics 5S2 / 5S1 |
Learning
Area : |
1.
Waves
|
Learning
Objective : |
1.6
Analysing sound waves
|
Learning
Outcomes: |
The students are able to :
1. describe sound waves
2. explain how
the loudness relates to amplitude.
3. explain how
the pitch relates to frequency.
|
Learning
Activity : |
- Discuss
(a) the production of sound by vibrating
sources.
(b) sound waves as a longitudinal wave
requiring a
medium for propagation.
- Discuss the
effect of:
(a) amplitude on loudness,
(b) frequency on pitch.
|
Noble
Value : |
Having
critical and analytical thinking
|
Teaching
Aids : |
OHP,
notes
|
Reflection
:
|
All
the students were able to describe sound waves.
|
Minggu
:
Tarikh : Masa : Subjek : Kelas : |
4
23.1.15 (Jumaat) 1040 – 1140 Fizik 4S3 |
Tajuk :
|
1.
Pengenalan kepada Fizik
|
Objektif
Pembelajaran :
|
1.3 Memahami kuantiti skalar dan kuantiti vektor
1.4 Memahami pengukuran
|
Hasil
Pembelajaran:
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1. menyatakan maksud kuantiti skalar dan kuantiti
vektor.
2.menyatakan beberapa contoh kuantiti skalar dan
kuantiti
vektor.
3. mengukur kuantiti fizik dengan peralatan yang
sesuai.
|
Aktiviti
:
|
-
Menjalankan aktiviti yang dapat menunjukkan
wujud kuantiti
yang boleh dijelaskan oleh magnitud
sahaja manakala
wujud kuantiti lain yang boleh
dijelaskan oleh
magnitud dan arah.
- Mengumpulkan satu senarai kuantiti skalar dan
kuantiti
vektor.
- Memilih peralatan yang sesuai untuk membuat
pengukuran.
|
Nilai
:
|
berfikiran
kritikal dan analitis.
|
ABM
:
|
OHP,
alat pengukur
|
Refleksi
:
|
60%
daripada murid dapat menyatakan maksud
kuantiti skalar dan kuantiti vektorserta menyatakan beberapa contoh kuantiti
skalar dan kuantiti vektor.
|
No comments:
Post a Comment