Saturday, May 23, 2015

Week 20


Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
20
11.5.15 (Monday)
0705 - 0815
Physics
5S1
Learning
Area :
4. Electronics
Learning
Objective :
4.2  Understanding Semiconductor diodes
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. describe n-type and p-type semiconductors.
Learning
Activity :
- Discuss  n-type and p-type semiconductors and
  semiconductor diodes.
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes
Reflection :
90 % of the students were able to describe n-type and p-type semiconductors


Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
20
11.5.15 (Isnin)
0815 – 0925
Fizik
4S1
Tajuk :
2. Daya Dan Gerakan
Objektif Pembelajaran :
2.12  Memahami kekenyalan.

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menyatakan maksud kekenyalan.
2. menyatakan Hukum Hooke
3.menyatakan maksud tenaga keupayaan kenyal.
4.menentukan faktor-faktor yang mempengaruhi  
   kekenyalan.
Aktiviti :
- Menjalankan aktiviti untuk menjana idea mengenai
   kekenyalan.
- Menghurai dan mentafsirkan graf daya –
  pemanjangan.
-Menyiasat faktor-faktor yang mempengaruhi
  kekenyalan.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota
Refleksi :
80%  daripada murid dapat menyatakan Hukum Hooke

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
20
12.5.15 (Tuesday)
0815 – 0925
Physics
5S1
Learning
Area :
4. Electronics
Learning
Objective :
4.2  Understanding Semiconductor diodes
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1.describe semiconductor diodes.
2. describe the function of diodes.
Learning
Activity :
- Discuss forward bias and  reverse bias arrangement  
  of a diode.
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes, Maltese Cross tube., deflection tube
Reflection :
90 % of the students were able to explain forward bias and  reverse bias arrangement  of a diode.

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
20
12.5.15 (Selasa)
0945 – 1020
Fizik
4S1
Tajuk :
2. Daya Dan Gerakan
Objektif Pembelajaran :
2.12  Memahami kekenyalan.

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menghuraikan aplikasi kekenyalan.
2. menyelesaikan masalah yang melibatkan
    kekenyalan
Aktiviti :
- Mengkaji tentang aplikasi kekenyalan.
- Menyelesaikan masalah yang melibatkan
   kekenyalan.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota
Refleksi :
80%  daripada murid dapat menghuraikan aplikasi kekenyalan.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
20
12.5.15 (Tuesday)
1055 - 1205
Physics
5S2
Learning
Area :
4. Electronics
Learning
Objective :
4.2  Understanding Semiconductor diodes
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. describe n-type and p-type semiconductors.
Learning
Activity :
- Discuss  n-type and p-type semiconductors and
  semiconductor diodes.
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes
Reflection :
80 % of the students were able to describe n-type and p-type semiconductors

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
20
12.5.15 (Selasa)
1205 – 1240
Fizik
4S3
Tajuk :
2. Daya Dan Gerakan
Objektif Pembelajaran :
2.12  Memahami kekenyalan.

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menyatakan maksud kekenyalan.
2. menyatakan Hukum Hooke
3.menyatakan maksud tenaga keupayaan kenyal.
4.menentukan faktor-faktor yang mempengaruhi  
   kekenyalan.
Aktiviti :
- Menjalankan aktiviti untuk menjana idea mengenai
   kekenyalan.
- Menghurai dan mentafsirkan graf daya –
  pemanjangan.
-Menyiasat faktor-faktor yang mempengaruhi
  kekenyalan.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota
Refleksi :
70%  daripada murid dapat menyatakan Hukum Hooke

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
20
13.5.15 (Rabu)
0705 – 0815
Fizik
4S3
Tajuk :
2. Daya Dan Gerakan
Objektif Pembelajaran :
2.12  Memahami kekenyalan.

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. menghuraikan aplikasi kekenyalan.
2. menyelesaikan masalah yang melibatkan
    kekenyalan
Aktiviti :
- Mengkaji tentang aplikasi kekenyalan.
- Menyelesaikan masalah yang melibatkan
   kekenyalan.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
OHP, nota
Refleksi :
60%  daripada murid dapat menghuraikan aplikasi kekenyalan.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
20
13.5.15 (Wednesday)
0945 – 1055
Add Maths
5S1
Learning
Area :
(Revision)
Learning
Objective :
Understanding Paper 1 questions
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1. answer the questions in paper 1.

Learning
Activity :
-Examples
- Exercise
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
Question paper
Reflection :
All the students were able to complete the answers.

Week :
Date :
Time :
Subject :
Class :
20
14.5.15 (Thursday)
0705 – 0815
Physics
5S2
Learning
Area :
4. Electronics
Learning
Objective :
4.2  Understanding Semiconductor diodes
Learning
Outcomes:
The students are able to :
1.describe semiconductor diodes.
2. describe the function of diodes.
Learning
Activity :
- Discuss forward bias and  reverse bias arrangement  
  of a diode.
Noble
Value :
Having critical and analytical thinking
Teaching
Aids :
OHP, notes, Maltese Cross tube., deflection tube
Reflection :
70 % of the students were able to explain forward bias and  reverse bias arrangement  of a diode.

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
20
14.5.15 (Khamis)
1055 – 1205
Fizik
4S1
Tajuk :
2. Daya Dan Gerakan
Objektif Pembelajaran :
2.12  Memahami kekenyalan.

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. melengkapkan laporan eksperimen

Aktiviti :
-  Merancang dan menjalankan eksperimen untuk
   mencari hubungan antara daya dan pemanjangan
   spring.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
Buku kerja, OHP
Refleksi :
Semua murid  dapat menjalankan eksperimen dan melengkapkan laporan.

Week :
Date :
Class :
19
15.5.15 (Friday)
5S2 / 5S1
Exam 2
0705 – 0820   Bio 1
0840 – 1140 Sejarah 3

Minggu :
Tarikh :
Masa :
Subjek :
Kelas :
20
15.5.15 (Jumaat)
1040 – 1140
Fizik
4S3
Tajuk :
2. Daya Dan Gerakan
Objektif Pembelajaran :
2.12  Memahami kekenyalan.

Hasil Pembelajaran:
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1. melengkapkan laporan eksperimen

Aktiviti :
-  Merancang dan menjalankan eksperimen untuk
   mencari hubungan antara daya dan pemanjangan
   spring.
Nilai :
berfikiran kritikal dan analitis.
ABM :
Buku kerja, OHP
Refleksi :
70% daripada murid dapat menjalankan eksperimen dan melengkapkan laporan.